Köpvillkor

Dessa köp- och leveransvillkor gäller för Allafroer.se som ägs och drivs av Idéladan AB.
Allafröer.se erbjuder fröer, växter och odlingsprodukter med målet att det ska vara enkelt och roligt att odla.
Villkoren tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på sajten av kunder som är bosatta i Sverige.
Du som kund hos oss har rätt att begära ut information kring dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy. Du har också rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas.
Vid frågor kontakta oss via kontaktformuläret på allafroer.se.
Vi har som mål att besvara ditt ärende inom 24 timmar.

Information och kontaktuppgifter

Idéladan AB
559311-2963
Hässelby 11
72592 Västerås
E-mail: info@allafroer.se
Telefon: 0738-114488
www.allafroer.se

Avtal om köp

Avtal om köp ingås när du väljer att registrera din beställning i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt utan manuell översyn. Om en eventuell felaktighet i ordern uppstår kontaktar vi dig för att hantera ärendet vidare, det kan handla om en reservation, att varan du beställt fått ändrad leveranstid eller andra oförutsedda händelser.
Åldersgräns
Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år och över), alternativt omyndig person med målsmans tillstånd och godkännande. Eventuella undantag finns i enlighet med Föräldrabalken.
Priser
De priser vi har på sajten är priser inklusive moms. Momsen är inkluderat i totalkostnaden som du ser i kassan, såvida du inte ändrar till företagsbeställning. Prisjusteringar kan även ske när som helst utan avisering. Priserna inkluderar inte fraktkostnad. Eventuell fraktkostnad tillkommer och adderas i kassan innan du genomför ditt köp.

Betalsätt

Vi erbjuder betalning via Klarna.
Med klarna checkout kan du betala med Klarnas samtliga betalningsalternativ: Betala direkt (kortbetalningar, banköverföring och Klarna Direkt), Betala senare (faktura) samt Dela upp (delbetalningsplan 6, 12, 24 och 36 månader och flexibla betalningar).
Erbjudanden
Gäller så långt lagret räcker för respektive produkt eller fram till erbjudandets slutdatum. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Leveranser & Fraktsätt

Vi använder oss av PostNord samt DHL för leveranser av våra varor från eget lager.
De flesta fröordrar skickas antingen som brev eller varubrev med Postnord. Mer skrymmande eller tyngre produkter skickas som paket antingen med Postnord eller DHL.
En del produkter skicka direkt från våra leverantörer då kan leverans ske med andra speditörer.

Leveranstid

Beställningar skickas normalt inom 0-3 dagar. Vårt mål är att packa alla beställningar inom ett dygn under vardagar.
Om en vara har en leveranstid som avviker från detta så står det angivet vid respektive produkt.
Växter har normalt en leveranstid på upp till 10 dagar. Vilken leveranstid en växt har står i produktinformationen.
Förseningar
Vi vill vara snabba på leveranser och gör vårt bästa för att det ska vara din uppfattning när du beställer från allafröer.se. Men ibland kan förseningar uppstå och vi kan inte garantera leveranser en viss dag.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för eventuella restnoteringar hos våra leverantörer som kan påverka leveranstiden.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden framgår alltid i vår kassa. Vi levererar till hela EU plus Norge
Vi bjuder på fraktkostnaden till svenska fröordrar över 250kr.

Ej uthämtade paket

För paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig returkostnad för de paket som går i retur till oss.
Vid ej utlösta paket med levande växter så återbetalas inte ordersumman då växterna blir förstörda av transporttiden.

RETURER OCH REKLAMATION

Ångerrätt

Som konsument har du som grundregel rätt till 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans och utanför affärslokaler. Undantaget är bland annat Varor som snabbt kan försämras. Levande växter ingår i denna kategori och det är därför ingen ångerrätt på levande växter och lökar som du beställt från oss. Ångerrätt gäller inte heller kundanpassade produkter. Ångerrätten börjar från att du har tagit emot varan.
För att din retur ska gå så smidigt som möjligt rekommenderar vi dig att kontakta oss innan du returnerar dina produkter på info@allafroer.se så hjälper vi dig med information om hur du returnerar dina produkter. Returfrakten står du för och produkterna skickas tillbaka till oss i originalförpackning. Varan måste vara i nyskick och oanvänd. Du har rätt att försiktigt undersöka varan. Efter att vi har mottagit och kontrollerat dina reurnerade produkter så återför vi det belopp du har betalat till ditt konto inom 14 dagar.

Felleverans

Om vi har skickat fel vara till dig så kontakta oss på kundservice@allafroer.se så hjälper vi dig så att du får rätt varor. Självklart står vi för returfrakt av de felaktiga produkterna och de rätta produkterna till dig.

Reklamationer

Enligt Konsumentköplagen har du 3 år på dig att reklamera en vara du köpt. Kontrollera alltid att varan är felfri när du tar emot varan. En vara kan reklameras om varan har fabrikationsfel eller på annat sätt är defekt. Vid transportskada så anmäl detta direkt till speditören vid mottagandet av varan och maila oss på kundservice@allafroer.se så hjälper vi dig vidare med din reklamation.

Prenumeration

Du som Kund måste vara minst 18 år för att ansöka om prenumeration.
Vårt mål är att erbjuda spännande och prisvärda prenumerationsboxar för dig som odlare.
När du har beställt din prenumeration så kommer du få en bekräftelse till den e-postadress du har angivit.
Avtalet om prenumeration innebär att du som kund en gång per kalendermånad får leverans av en produkt till den angivna adressen. Produkten består vanligtvis av flera olika varor som levereras i en särskild paketlösning/box.

Pris på prenumeration

Priset på prenumerationen är inklusive moms och frakten ingår.
Du betalar din prenumeration den sista vardagen varje månad och vi skickar sedan din prenumeration veckan efter.

Bindningstid och ånger på prenumeration

Vi har ingen bindningstid på våra prenumerationer. Du kan fram till dagen innan månadsbetalningen genomförs välja att antingen pausa din prenumeration eller säga upp den. Detta gör du genom att logga in på ditt konto hos oss eller genom att skicka ett mail till oss.
Du har 14 dagars ångerrätt på din prenumerationsbox men kan inte välja att returnera valda produkter ur boxen. Vill du ångra och returnera din prenumerationsbox så kontakta oss på kundservice@allafroer.se. Du står själv för returkostnaden och vi betalar sedan tillbaka dina pengar inom 14 dagar efter att vi fått tillbaka produkterna.

Alla Fröer Sverige 2024

Manage cookie settings