Har du ångrat dig?
Vi vill att du ska vara nöjd med ditt köp.
Du har rätt till 14 dagars ångerrätt från och med att du mottagit din vara. Detta enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59).
Du som konsument står för returfrakten och att den paketeras korrekt så den håller att fraktas.
14 dagars ångerrätt gäller ej alla produkter. Om returrätten inte gäller så står det i produktbeskrivningen när du beställer produkten. Ex på sådana varor kan vara specialproducerade varor eller varor med kort hållbarhet eller känsliga varor.
Hur gör du?
Börja med att kontakta oss på allafröer.se via e-post eller vanlig post. Vi behöver ordernummer och namn och information om du vill ånga hela ordern eller bara någon del av ordern. Detta gäller som ångerblankett och räcker för oss för att du som konsument ska leva upp till konsumentverkets krav på att klart och tydligt meddela om ditt beslut att frånträda avtalet.
Vill du skicka med en förklaring till varför du har ångrat dig så att vi får en chans att förbättra oss så blir vi jätteglada men det är inget krav.
Din kontakt angående ånger ska ha skickats till oss inom 14 dagar från att du mottagit din försändelse.
Adressen för retur är
Ideladan AB
Kranbalksgatan 4CE
72138 Västerås
När vi tagit emot din försändelse och säkerställt att den är i ursprungligt skick så krediterar vi din betalning.
Reklamation
Vårt mål är att sälja produkter som håller så hög kvalitet som möjligt. Men ibland är det fel på en vara. Vid reklamation så kontakta oss och berätta vad felet är. I första hand så byter vi ut eller lagar varan åt dig men om vi inte har kvar varan eller om vi anser att det inte kommer att hjälpa med att du får en utbytesvara eller att vi kan laga den så kan vi göra ett återköp av varan. Vi vill bara ha nöjda kunder men om situationen uppstår att vi inte är överens om reklamationsrätten så kommer vi alltid följa ARNs rekomendation.